Hello there! I am AzieMuhamad, the webmiss of this almost 6 years old site. 25 something. I love freedom. Blogger since '2008'. Nature lover. Love photography . Born to write. Feel free to follow and drop comments. Hello and nice to meet you!





me and we're friends!

WINDOW CHAT




Create your own banner at mybannermaker.com!
Make your own banner at MyBannerMaker.com!
"





GFC CODE HERE, OR...

FRIEND FRIEND FRIEND FRIEND FRIEND FRIEND FRIEND FRIEND FRIEND FRIEND FRIEND FRIEND FRIEND FRIEND


These are my followers! Click the button at the top right corner of this page to follow me.




© AZIEDALOVER.BLOGSPOT.COM 1 2 3 4 5 6 7




Life Adjustment
Saturday, May 3, 2014 0 comments

Hidup selepas satu episod kehilangan memang susah yang bayangkan. Segalanya tak terurus. Yalah kan, dulu sentiasa ada Ummi untuk membantu, menegur. Sekarang kena pandai-pandai sendiri. Mahu tak mahu tetap kena belajar. Semalam genap 3 bulan Ummi meninggalkan kami di alam fana ini. And we still adjusting our life. I'm trying so hard to life like before but it s so hard. Life become too hectic. Bayangkan, Ummi pergi ketika saya baru 2 hari melaporkan diri sebagai seorang guru. Ketika itu pastilah saya sedang cuba menyesuaikan diri dengan tempat baru. Saya memerlukan seseorang untuk saya bercerita mengenai hari-hari yang saya lalui di tempat saya mencari rezeki. Kuasa ALLAH tiada tandingan. Di saat saya perlukan Ummi (saya memang akan memerlukan Ummi sampai bila-bila) ALLAH memanggil Ummi. I love Ummi and ALLAH loves her more. I can't denied that. HE knows what goods for us because HE is THE ALMIGHTY.

Life adjustment is not easy. Segalanya atas diri sendiri. Susah ke senang ke, I must learn, I must do it. Thats it. No compromise. Hal rumahtangga, hal kerja saya memang kena divide betul-betul. But most of the time works conquer all my time. Awal-awal dulu ok lagi. Kerja tak banyak sangat. Masuk bulan kedua jadi cikgu (students call me Muallimah =]) semua dah berubah. Too much work to do. Jangan ingat jadi cikgu tugasnya hanya mengajar. Pembentukan sahsiah murid juga perlu dijaga. Itulah yang utama. Susah senang jadi guru hanya seorang guru yang dapat rasa. Bukan saya nak defend guru, saya tahu kita manusia tak maksum. Semua orang ada salah silapnya. Tapi cuma mohon pengertian dari masyarakat. Fahamilah tugas kami sebagai guru.

Dalam kesibukan itu, Alhamdulillah, ALLAH kirimkan ramai sahabat buat saya. Kami baru kenal tapi macam dah bertahun-tahun kenal. To Aimuni, Hana, Akma and Shiha, thanks a lot for being my friends. Dengan mereka saya tak malu untuk meluahkan apa saja. Mereka sangat supportive. I'm lucky to have them as a friends. Mereka faham keadaan saya dan banyak bagi sokongan yang kawan baik saya yang selama bertahun-tahun pun tak bagi. Life is like that. People come and go in your life. 

Kadang-kadang saya rasa terkilan. Mana pergi kawan-kawan saya yang sama-sama berjanji untuk saling membantu dan menyokong antara satu sama lain. Di saat saya sangat-sangat perlukan sokongan untuk bangun semula, mereka lenyap. Saya dapat satu pengajaran dari situ. I must be independent. Kadang-kadang kawan baik pun boleh memalingkan muka dari kita tanpa sebab. Sekarang saya tak nak sesakkan kepala yang dah sesak ni dengan masalah-masalah macam ni. Kalau orang nak berkawan dengan saya silakan, kalau tak tak apa la. Saya hanya mahu berkawan dengan yang sudi sahaja. Mungkin saya tak menepati kriteria sebagai seorang kawan kot. Kepada kawan-kawan yang sudi singgah dalam hidup saya, terima kasih banyak-banyak. Kalian banyak mewarnai kehidupan saya. Maaf andai selama kita berkawan saya banyak buat kalian terluka secara sengaja atau tidak. Saya mohon sepuluh jari, setulus hati memohon maaf dari kalian. Episod kisah persabahatan kita, Insyaallah tak akan saya lupakan. Tanpa kalian hidup saya mungkin tak seindah warna pelangi. Terima kasih sahabat semua. 







Till then, 
LotsOfLove from Me




« old » new